.: جزوه ها و مطالب حقوقی ، مهدی زنده بودی :: حقوق کیفری :.

دریافت جزوه های کارشناسی حقوق دانشگاه علمی کاربردی بوشهر و مطالب حقوقی - Rights, Graduate

.: جزوه ها و مطالب حقوقی ، مهدی زنده بودی :: حقوق کیفری :.

دریافت جزوه های کارشناسی حقوق دانشگاه علمی کاربردی بوشهر و مطالب حقوقی - Rights, Graduate

.: جزوه ها و مطالب حقوقی ،  مهدی زنده بودی ::  حقوق کیفری :.

مقام معظم رهبری حضرت امام الخامنه ای ( مدظله العالی ) : ابزارهاى تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتى و فضاى مجازى و سایبرى هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعى که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌اى است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خداى متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما براى ترویج معارف اسلامى چه استفاده‌اى کردید؟
( 19مهر1391 )

˙·٠•●♥ این وبلاگ متعلق است به مهدی زنده بودی فارغ التحصیل کارشناسی حقوق گرایش ارشاد در امور کیفری - دانشگاه علمی کاربردی بوشهر ♥●•٠·˙
( تاریخ ایجاد بهمن1392 )

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

فرهنگ طیفی، گنج‌واژه‌ای برای طبقه‌بندی لغات و اصطلاحات رایج زبان فارسی است. در این گنج‌واژه، لغات و اصطلاحات رایج زبان فارسی ذیل 991 مقوله اصلی و حدود 7500 مقوله فرعی، بر اساس ارتباط معنایی، طبقه‌بندی شده‌اند. مقولات فرعی شامل یک یا چند اسم، صفت، مصدر فعل و قیدهای مرتبط با مقوله اصلی هستند و ذیل هر مدخل، طیفی از معانی مترادف، نزدیک، مشابه و یا صرفا مرتبط از نظر تداعی معنایی مرتب شده‌اند. این فرهنگ در قالب کتاب تهیه شده است. کتاب حاضر شامل حدود 45 هزار لغت و عبارت مرکب و اصطلاح و حدود 92هزار معنی و تداعی آن لغات و اصطلاحات است.

با همکاری شورای عالی اطلاع‌رسانینسخه رایگان فرهنگ طیفی لغات و اصطلاحات رایج زبان فارسی عرضه شد

نسخه رایگان نخستین"فرهنگ طیفی"با طبقه‌بندی بر اساس ارتباط معنایی  45 هزار لغت و 92هزار معنی و تداعی آن لغات، با همکاری دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی عرضه شد.

 

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، این کتاب، تالیف جمشید فراروی، نخستین "فرهنگ طیفی"(تزاروس) طبقه‌بندی لغات و اصطلاحات رایج زبان فارسی است که بصورت طبقه‌بندی شده، ذیل 991 مقوله اصلی و حدود 7500 مقوله فرعی، بر اساس ارتباط معنایی در کنارهم آورده شده است. مقولات فرعی شامل یک یا چند اسم،صفت، مصدر فعل و قیدهای مرتبط با مقوله اصلی هستند و ذیل هر مدخل، طیفی از معانی مترادف، نزدیک، مشابه و یا صرفا مرتبط از نظر تداعی، به ترتیب سایه روشن‌های معنایی مرتب شده‌اند.

کتاب حاضر شامل حدود 45 هزار لغت و عبارت مرکب و اصطلاح و حدود 92هزار معنی و تداعی آن لغات و اصطلاحات است. کاربرد اصلی این کتاب (تزاروس فارسی)، یافتن لغاتی است که شخص به یاد نمی آورد(به زبان خودمانی،نوک زبانش است) که با کمک گرفتن ازلغات مترادف یا مرتبط با آن در کتاب،آن لغات به یادش می‌آید.

 

هنگامی که با لغت ناشناخته‌ای در یک کتاب یا در محاوره برخورد می‌شود، به یکی از  فرهنگها، مثلاً فرهنگ عمید مراجعه می‌شود. در چنین فرهنگی، لغات به ترتیب الفبایی مرتب شده‌اند و با دانستن یا حدس زدن هجی، کلمه‌ مورد نظر به سرعت پیدا و معنایش استخراج می‌شود.


تزاروس فارسی یا فرهنگ طیفی برعکس روال فوق است؛ یعنی در وضعیتی که به دنبال لغتی باشیم که آن را از یاد برده اما معنای دقیق و مورد استفاده‌ معمول آن را می‌دانیم، یا ایده یا معنایی در ذهن داشته و می‌خواهیم بیان کنیمف اما واژه‌ مناسب و راضی کننده‌ای برای آن به‌فکر خطور نمی‌کند،  در چنین موقعیتی به مجموعه یا فهرستی از لغات نیاز است که دارای لغت مورد نظر باشد یا حداقل آنرا به یاد بیندازد.

 

اینجاست که می‌توان به فرهنگ طیفی رجوع کرده و با در نظر داشتن یک لغت مشابه  یا مرتبط با لغت مورد جستجو  و با استفاده از ایندکس کتاب (نمایه)، شماره‌ مقوله و نام زیر مقوله‌ آن را پیدا نمود.

علاقه‌مندان برای دریافت نسخه رایگان فرهنگ یاد شده و توضیحات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از آن می‌توانند به وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، به آدرس www.scict.ir مراجعه کنند.

  • ۹۳/۱۲/۱۰
  • Rights, Graduate Student

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی